• Personlig rådgiver Personlig rådgivning
  • Lave netpriser Lave netpriser
  • Dag-til-dag levering Dag-til-dag levering

Handelsbetingelser

Hvis du køber varer hos apopro.dk, køber du disse varer af Apopro Online Apotek, CVR: 37983446.

Generelle oplysninger om virksomheden:

Apopro’s juridiske navn er Apopro Online Apotek

Selskabsform: Enkeltmandsfirma - ejet af Apoteker Tine Vestergaard

CVR-nummer: 37983446
Etableringsår: 2016
Adresse: Ventrupvej 27, 2670 Greve

Telefon: 89 88 15 95

E-mailkundeservice@apopro.dk
Webapopro.dk

For at drive apotek i Danmark skal man have bevilling fra Lægemiddelstyrelsen, se Apopro Online Apotek på styrelsens side. Apopro Online Apotek er medlem af Danmarks Apotekerforening.

Apopro er tildelt e-mærket af e-handelsfonden.

Betaling

På Apopro kan du betale med: 

  • Dankort  
  • Visa
  • MasterCard
  • MobilePay
  • EAN nummer (kan kun anvendes af offentlige virksomheder)

Der tages ikke gebyr ved betaling på apopro.dk

Købstransaktionen med kort sker via en SSL-krypteret forbindelse.
Apopro trækker først pengene, når varen er afsendt. 

EAN bestillinger faktureres elektronisk direkte til den offentlige virksomhed. 

Prisændringer

I Danmark kan priserne for medicin ændres hver anden mandag i lige uger. Derfor kan priserne på medicin variere. Læs mere på medicinpriser.dk.

Ordremodtagelse

Når du modtager en mail fra os med en bekræftelse af din ordre, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, samt at dine kontaktoplysninger er korrekte. Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte Apopro med det samme. For ordrer med receptmedicin og/eller apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal gældende dansk lovgivning overholdes. Dette kan medføre at en ordre helt eller delvis annulleres. I sådanne tilfælde kontakter vi dig altid pr. e-mail med information om baggrunden.

Levering sker med GLS. Vi sender pakken senest 1 hverdag efter bestilling.

Haster din bestilling, bedes du skrive det i ordreformularen. Vi leverer til Danmark og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.

Enkelte varer kan have en længere leveringstid. Sker det for den vare, du har valgt, vil du modtage besked fra Apopro. Forsinkede varer eftersendes uden beregning, hvis de indgår som en del af en samlet ordre.

Leveringpriser

Vi leverer indtil videre kun i Danmark. Leveringsgebyrer er følgende:

Ordrer med en værdi over 250 kr.*:

  • gratis til GLS pakkeshop
  • 10 kr. til adresse.

Ordrer med en værdi under 250 kr.*:

  • 29 kr. til GLS pakkeshop
  • 39 kr. til adresse

* Recept-og apoteksforbeholdte lægemidler tæller ikke med i ordreværdien.

Kontrollér varerne ved modtagelse

Når du modtager dine varer, bedes du kontrollere, at pakken er ubeskadiget. I så fald skal du kontakte Apopro på e-mail kundeservice@apopro.dk eller på tlf. 89 88 15 95.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler med Apopro handler du med Apopro Online Apotek. Det er således en medarbejder på apoteket, som håndterer og følger op på eventuelle produktreklamationer. 

Når du handler på Apopro, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis der reklameres inden for to måneder, efter at manglen er opdaget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du følge vores returprocedure – se under ”Fortrydelse af køb”.

Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen. Husk at oplyse ordrenummeret. Kontakt venligst Apopro på e-mail kundeservice@apopro.dk eller på tlf. 89 88 15 95 inden returneringen. 

Apopro kontakter dig pr. mail, når den vare, der er en reklamation på, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af reklamationens videre forløb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Apopro’s kundeservice via vores chat, e-mail på kundeservice@apopro.dk eller på tlf. 89 88 15 95.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til en række forskellige klagenævn og styrelser. Hvem du kan indgive en klage til, afhænger af, hvad du vil klage over:

Hvis du vil klage over dit køb (men ikke over lægemidler eller sundhedsydelser) kan du indgive en klage til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk.

Du har også mulighed for at gøre brug af EU-kommissionens online klageportal, ODR. Denne platform er hovedsageligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder adgangen til denne portal via dette link: ec.europa.eu/consumers/odr/, hvor du kan indgive din klage.

Hvis du vil klage over vores service, eksempelvis information, diskretion og rådgivning kan du indgive en klage til:

Apotekernævnet

Bredgade 54
1260 København K

Eller via e-mail til: apotekernaevnet@apotekernaevnet.dk

Hvis din klage drejer sig om eksempelvis om fejludlevering af medicin eller mangelfuld rådgivning om lægemidler, kan du indgive en klage til:

Styrelsen for Patientsikkerhed

Islands Brygge 67
2300 København S

Telefon: 72 28 66 00

E-mail: stps@stps.dk

Fortrydelse af køb 

Lægemidler er undtaget fortrydelsesretten, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, eller levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det vil sige, at du ikke kan fortryde og returnere lægemidler.

Andre varer (ikke lægemidler): Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, hvis du ønsker at fortryde dit køb af produkter, der ikke er lægemidler. Vi har gjort det så nemt som muligt for dig. Du skal:

  1. Kontakte os pr. chat, mail eller telefon, eller benytte standardfortrydelsesformularen
  2. Lægge produktet forsvarligt i en forsendelsesboks, gerne samme boks som varen blev modtaget i
  3. Printe den gratis returlabel, som vi sender til dig og sæt den på boksen (evt. med tape)
  4. Aflevere boksen på dit lokale GLS udleveringssted.

I henhold til Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Apopro. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage give os meddelelse om det.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet returvaren til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelse til Apopro.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig ved en refusion på dit anvendte betalingskort eller ved overførsel til din bankkonto, uden omkostninger for dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg gerne kopi af ordrebekræftelse og kopi af eventuel forudgående korrespondance m.v.

Apopro kvitterer pr. mail, når den vare, der returneres, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af det videre forløb.

Apopro modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en onlineaftale med Apopro, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Hvis du bestiller receptmedicin, skal du også oplyse CPR-nummer.

Apopro foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, samt for at kunne ekspedere din eventuelle recept. Personoplysningerne registreres hos Apopro Online Apotek. Oplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes. 

Apotekeren og apotekspersonalet på Apopro Online Apotek har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Dette er nødvendigt for at kunne ekspedere receptmedicin.

Den dataansvarlige for ordrer købt via Apopro er apoteker Tine Vestergaard, Apopro Online Apotek

Som registreret hos Apopro har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Apopro via e-mail kundeservice@apopro.dk.

Hvis du ønsker at slette din profil bedes du sende os en e-mail. Brug venligst den e-mail, som profilen er oprettet med.

Se vores persondatapolitik for yderligere information

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret maj 2017