Apopro

Information og ofte stillede spørgsmål i disse dage

I disse dage ser vi at ekstra mange danskere og eksisterende kunder, handler deres apoteksvarer og medicin online på apopro.dk.
Den store efterspørgsel betyder desværre at vi ikke kan afsende og levere vores pakker lige så hurtigt som du er vant til. Her på siden kan du læse mere om situationen og hvordan Coronavirussen påvirker dit køb.

Maksimalt 1 pakke af hver type medicin på din ordre

Lægemiddelstyrelsen har grundet situationen med COVID-19 aktiveret dele af Lægemiddelberedskabet.

Det gør de for at modvirke hamstring og sikre at der er lægemidler nok til alle.

Det betyder at vi som apotek i øjeblikket KUN må udlevere 1 pakning af hvert lægemiddel.

Vi skal som apotek, altid overholde det interval lægen har angivet, for hvor lang tid der skal gå mellem hver gang, du kan købe på din recept.Lægemiddelstyrelsen har i denne situation indskærpet overfor for os, at vi under ingen omstændigheder må gøre undtagelser fra dette.

Hvis ændringen af din ordre betyder at du mangler medicin, så skal du kontakte din læge for at få en ny recept.

Vi beklager meget ulejligheden. Vi skal som apotek følge myndighedernes anvisninger, det er vigtigt for at sikre at alle kan få den medicin der er behov for.

Er der længere leveringstid?

Nej - vi sender som vi plejer. Vi har indkaldt ekstra personale og håndtere de mange ekstra ordrer som normalt.

GLS har dog i øjeblikket midlertidige forsinkelser, som kan forlænge leveringstiden med 1-2 dage.

Hvorfor er der ekstra vente- og svartider på telefon, chat og email?

Vi har ekstraordinært mange henvendelser til vores faglige personale såvel som vores kundeservice. Vi anbefaler dig at mindre henvendelser, som eksempelvis reklamation, i disse dage sendes til vores email.
Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse – så tjek venligst dit SPAM filter i din indbakke før du kontakter os.
Vi forsøger at svare på så mange henvendelser som muligt og beder om forståelse i denne specielle situation.

Løber I tør for varer?

I udgangspunktet nej. Vi har rigeligt på lager af langt de fleste lægemidler og apoteksvarer, med undtagelse af visse produkter såsom mundbind og håndsprit. Vi råder dig derfor til at handle som du normalt vil gøre og ikke købe unødvendige mængder, så er der nok til alle
Så snart vi har håndsprit på lager igen, vil vi lægge det i shoppen. Så følg med her på siden.

Kan jeg bestille store mængder som privatperson?

Nej. Vi har som apotek en forpligtelse til at så mange danskere som muligt får adgang til de lægemidler og apoteksvarer de har behov for. Køb af eksempelvis 5 pakker panodil til eget brug (uden recept) vil være et unødvendigt stort køb, som vi vil annullere, for at sikre at lovgivningen overholdes. Det er i øjeblikket kun tilladt at købe 1 stk. af hver type medicin. Vi råder dig til at handle med omtanke og som du normalt ville gøre.

Kan jeg købe ekstra pakker på min recept og få udleveret før tid?

Nej. Det er din læge der har vurderet hvor mange pakker du må hente ad gangen og hvor ofte. Vi skal følge lægens angivelse og samtidig har vi et ansvar for at sikre at der er medicin nok til alle. Du kan derfor først bestille din medicin, når det er tid til du igen mangler den.

Kan man købe kølevarer? 

Vi har i dette øjeblik desværre ikke nogen god mulighed for, at transportere medicin der skal opbevares på køl. For transport af denne type medicin, er der meget strenge krav til, at temperaturkravene er overholdt, og at dette kan dokumenteres. Vi har endnu ikke fundet et transportfirma der kan gøre dette til en fornuftig pris. 

Den eneste løsning vi har til, at sende køletransporter afsted er derfor en privat køletransport, som i Københavns området vil koste omkring 800 kr. 

Vi leder fortsat efter en god måde, at få fragtet kølevarer, men der går nok desværre lidt tid endnu.

Kan jeg få udleveret min medicin før tid?

Lægemiddelstyrelsen har udmeldt at apoteker ikke må udlevere medicin før tid. Hvis ikke du er ved art løbe tør for din medicin, bør du derfor vente med at bestille. Lægger du alligevel en bestilling, kan du risikere at din ordre bliver annulleret.

Har i mundbind og håndsprit på lager?

Nej. Ikke i øjeblikket. Vi anbefaler dig at holde øje med shoppen, men vi ved lige nu ikke hvornår vi har det på lager igen.

Hvordan forholder i og personalet jer til Coronavirus?

Vi har taget os de forholdsregler, som er blevet anbefalet af myndighederne. Vi har bl.a. indført ekstra god håndhygiejne, ingen fællesfrokost eller nærkontakt mellem kollegaer. Vi gør alt hvad vi kan for at håndtere situationen

Har du brug for hjælp?